Vhodné Akumulátory

Rôzne témy...

Moderators: dudo88, vladop, pico, rado1234

Vhodné Akumulátory

Postby vladop » Thu May 06, 2010 8:58 pm

Zvažujem zámenu batérii z NIMH za Lipolky len v Lipolkách som akosi mimo viete poradiť ktoré by boli vhodné na rozmer váhu a napätie do MCDčka?
User avatar
vladop
Administrátor
Administrátor
 
Posts: 3560
Joined: Fri Jan 25, 2008 12:00 am
Location: Banská Bystrica

Postby janksvk » Thu May 06, 2010 9:22 pm

Nieco taketo ale u lipo uz je 7,4 v cap.gif Tu klik Ale tato bi stacila Tu klik Inac tato je do mcd bye1.gif Tu klik LRP HV VTEC 1600EC Extra Capacity RX-Pack 6.0V - 1600mAh - Hump cap.gif
Last edited by janksvk on Thu May 06, 2010 9:37 pm, edited 2 times in total.
User avatar
janksvk
Člen teamu HCracing
Člen teamu HCracing
 
Posts: 926
Joined: Sun Aug 09, 2009 11:00 pm

Re: Vhodné Akumulátory

Postby igas » Thu May 06, 2010 9:30 pm

vladop wrote:Zvažujem zámenu batérii z NIMH za Lipolky len v Lipolkách som akosi mimo viete poradiť ktoré by boli vhodné na rozmer váhu a napätie do MCDčka?

...a načo? Dnes máš bežné akupaky do MCD (aj HPI Baje) 5000 mAh, čo s veľkou rezervou stačí na napájanie 3 serv po celý deň ostrého závodu!
Keď to počítaš, tak teoreticky pri odbere 1A (čo je približne priemerný odber dvoch serv) ti batéria vydrží cca 5 hodín. animatedwink.gif
Takže pri troch servách by to mohlo byť okolo 4 hodín. To podľa mňa, na kvalifikácie a závod bohato stačí. cap.gif
User avatar
igas
Člen teamu HCracing
Člen teamu HCracing
 
Posts: 1593
Joined: Fri May 02, 2008 11:00 pm
Location: Neosolium, BBSK

Postby vladop » Fri May 07, 2010 6:21 pm

Igor ty čo vážiš na aute aj posledný gram by si to mal vedieť tooth.gif bleh.gif

ale nie.... Lipolky by mali byť o dosť ľahšie a pokiaľ by sme do budúcna riešili aj nejakú 6 a viac hodinouku tak tam by sa uživili práve lipolky
User avatar
vladop
Administrátor
Administrátor
 
Posts: 3560
Joined: Fri Jan 25, 2008 12:00 am
Location: Banská Bystrica

Postby igas » Fri May 07, 2010 7:13 pm

vladop wrote:Igor ty čo vážiš na aute aj posledný gram by si to mal vedieť tooth.gif bleh.gif

ale nie.... Lipolky by mali byť o dosť ľahšie a pokiaľ by sme do budúcna riešili aj nejakú 6 a viac hodinouku tak tam by sa uživili práve lipolky

Tak to teda určite nevážim. animatedwink.gif Ale keď si spomenul tak som odvážil! A div sa na to všetko čo tam je má len 11,5 kg (s prázdnou nádržou) cap.gif
User avatar
igas
Člen teamu HCracing
Člen teamu HCracing
 
Posts: 1593
Joined: Fri May 02, 2008 11:00 pm
Location: Neosolium, BBSK

Postby rado1234 » Sun May 09, 2010 5:19 pm

5 hodin pri 5000MAh baterkach ti to vydrzi akurat tak v nejakych idealnych podmienkach. Tu kapacitu ma baterka tak mozno 15-20 nabiti a potom straca. Na take male clanky je podla mna kapacita prilis velka. Ideal je okolo 3000 co je este original HPI pack. Lipolka je skvela vec, velka kapacita, mala hmotnost, mensi rozmer ale napetie dvojclanku by bolo pre baju uz prilis velke. Nevyhoda je to ze sa nesmu podbit lebo sa znicia a na to sluzi tazvany BEC obvod. Ten robi to ze pri poklese napetia pod kriticku uroven proste vypne stavu a tym padom okamzite prestane baja ist. To je myslim dost velke minus.
User avatar
rado1234
Moderátor
Moderátor
 
Posts: 1055
Joined: Sun Mar 30, 2008 11:00 pm
Location: Banska Bystrica

Postby igas » Sun May 09, 2010 6:39 pm

Rado, úplný súhlas zo všetkým čo píšeš! cap.gif
Samozrejme, že hneď ako Vlado nadhodil túto tému som, podľa možností, skúsil nájsť niečo o využití LiPo ako receiver packu pre Large Scale. Bohužiaľ som našiel samé negatívne názory (na zahr. fórach) hlavne z dôvodov o ktorých aj ty píšeš.
Našiel som však možnosť využiť LiFe pack 6,6V, ktorý vyrába napr. fy. RC Killer
Viac KLIK TU!
Je ľahšia, kapacita podobná ako u klasiky a vyšší prúdový tok... balloon.gif Len či to stojí za to!
User avatar
igas
Člen teamu HCracing
Člen teamu HCracing
 
Posts: 1593
Joined: Fri May 02, 2008 11:00 pm
Location: Neosolium, BBSK

Postby vladop » Sun May 09, 2010 6:46 pm

kokšo preto jazdím benziňáky, musím sa priznať baterky je asi moja achilovka cap.gif
Keď som jazdil dávno električky tak vtedy boli max nimh 3000ky a to bol strop bez iných možností...
User avatar
vladop
Administrátor
Administrátor
 
Posts: 3560
Joined: Fri Jan 25, 2008 12:00 am
Location: Banská Bystrica

Postby rado1234 » Sun May 09, 2010 8:04 pm

igas wrote:Rado, úplný súhlas zo všetkým čo píšeš! cap.gif
Samozrejme, že hneď ako Vlado nadhodil túto tému som, podľa možností, skúsil nájsť niečo o využití LiPo ako receiver packu pre Large Scale. Bohužiaľ som našiel samé negatívne názory (na zahr. fórach) hlavne z dôvodov o ktorých aj ty píšeš.
Našiel som však možnosť využiť LiFe pack 6,6V, ktorý vyrába napr. fy. RC Killer
Viac KLIK TU!
Je ľahšia, kapacita podobná ako u klasiky a vyšší prúdový tok... balloon.gif Len či to stojí za to!


LiFe clanky oznacovane aj ako A123 su pre tuto aplikaciu trosku lepsie. Napetie na jeden clanok je 3,3V cize 6,6 V dvojclanok co je celkom vhodne. Su ovela bezpecnejsie ako Li-Po, daju sa nabijat aj prudom 5C ale su tiez velmi nachylne na podbitie cize tiez by som odporucal BEC a dat tam trojclanok. Tym padom by sa nic nepodbilo a BEC vy vyrovnal napetie na serve. Problem by potom ale nastal s tym ze napetie by bolo len prud by uz nedodavali ked by sa vybili. Myslim si ze s tymito clankami to vydim ovela realnejsie. KLIK SEM pre detailejsie info
User avatar
rado1234
Moderátor
Moderátor
 
Posts: 1055
Joined: Sun Mar 30, 2008 11:00 pm
Location: Banska Bystrica

Postby igas » Sun May 09, 2010 9:01 pm

Zrejme preto LiFe aj fy RC Killer z hľadiska bezpečnosti doporučuje používať výhradne s ich "RC Kilerom" - čiže pri vybití sa vypne zapaľovanie (RC Killer ho skratuje) a Baja "končí"! animatedwink.gif
User avatar
igas
Člen teamu HCracing
Člen teamu HCracing
 
Posts: 1593
Joined: Fri May 02, 2008 11:00 pm
Location: Neosolium, BBSK

Postby rado1234 » Sun May 09, 2010 9:22 pm

asi to tak bude. vypne ti motor a odstavi elektroniku. Idealna je podla mna klasicka NiCd baterka a RC suprava s telemetriou. Tam mas aktualny prehlad o stave baterky cize nehrozi vybitie. Si v cas informovany.
User avatar
rado1234
Moderátor
Moderátor
 
Posts: 1055
Joined: Sun Mar 30, 2008 11:00 pm
Location: Banska Bystrica

Postby pico » Mon May 10, 2010 2:54 pm

vladop wrote:
ale nie.... Lipolky by mali byť o dosť ľahšie a pokiaľ by sme do budúcna riešili aj nejakú 6 a viac hodinouku tak tam by sa uživili práve lipolky


keci pri X hodinovke dolievas benzin raz za hodinu
a baterky raz za 3 (3600mAh)

a poviem vam ze vymena bateriek prebehne rychlejsie ako doliatie benzinu animatedwink.gif

a pri X hodinovke je problem s prazdnou baterkou ten najmensi problem beerchug.gif
User avatar
pico
Administrátor
Administrátor
 
Posts: 1892
Joined: Wed May 07, 2008 11:00 pm
Location: Ludwigsburg (Bratislava, Nitra) a inde ;)

Postby vladop » Sun Dec 26, 2010 3:46 pm

ako skladovať baterky? je dobré ich nabiť, alebo nechať vybité a nabíjať ich deň pred tým ako sa budú používať? Mám teraz na mysli hlavne mikrotužky do mini-z ale samozrejme aj ostatné
User avatar
vladop
Administrátor
Administrátor
 
Posts: 3560
Joined: Fri Jan 25, 2008 12:00 am
Location: Banská Bystrica

Postby pico » Sun Dec 26, 2010 6:01 pm

baterky sa skladuju vzdy nabite !!!
kedze maju samovybijacu schopnost tak ak ich odlozis vybite moze sa stat ze sa vybiju na tolko ze ti ich bude odmietat nabijacka

u eneloopov to mas jedno ci ich nabijes pred pretekami alebo pol roka dopredu tie sa takmer nevybijaju (2000mAh AA nabite na konci sezony mali na jar 1950mAh)

pre lipolky plati to iste vzdy nabit ! kedze maju nejake min napetie pod ktore ked klesnes tak ich nafukne
User avatar
pico
Administrátor
Administrátor
 
Posts: 1892
Joined: Wed May 07, 2008 11:00 pm
Location: Ludwigsburg (Bratislava, Nitra) a inde ;)

Postby Miňo » Sun Dec 26, 2010 7:18 pm

ja Lipolky ako palubný zdroj nedoporučujem. Jednak hrozí podbitie a zničenie a ak máš zabudovanú ochranu na podbitie, tak bez varovania elekronika vypadne. úspora na váhe je pri MCD zanedbateľná.
Nič jednoduchšie a lecnejšie neexistuje:
http://www.helicop.sk/helicop/eshop/5-1 ... acovy-pack
Last edited by Miňo on Sun Dec 26, 2010 7:23 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Miňo
Člen teamu HCracing
Člen teamu HCracing
 
Posts: 700
Joined: Sat Jul 24, 2010 11:00 pm

Next


Return to Všeobecné



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


cron